Orvos-beteg bizalmi szerződés
“A legfontosabb pillanat az életünkben: Az, melyet éppen megélünk.
A legfontosabb ember az életünkben: Aki éppen előttünk áll.
A legfontosabb érzés pedig a szeretet.”
Minden egészségügyi ellátásnak az a célja, hogy a páciens problémáját a lehető legjobban sikerüljön megoldani, azaz a beavatkozás a lehető leggyorsabb felépülési idővel, a lehető legkisebb fájdalommal, a lehető legjobb eredménnyel, a lehető legkisebb kiújulási eséllyel záruljon. Ennek két legfontosabb tényezője: az orvos és a páciens.
A beavatkozás - könnyű belátni - akkor sikerül a legjobban, ha a beavatkozás időpontjára mindkét oldal a lehető legmagasabb szinten felkészül. Klinikánk fejlesztésében, munkatársaink megválasztásában, képzéseinkben, eszközeink beszerzésében mindenkor azt tartjuk szem előtt, hogy az elérhető legújabb eszközökkel, a legjobban képzett munkatársakkal gyógyítsuk pácienseinket.
A másik legfontosabb tényező a páciens, azaz az Ön együttműködése. Minden ember különböző fizikai, mentális állapotban, különböző társbetegségekkel, különböző típusú problémákkal érkezik hozzánk, ezért fontos hogy személyre szabottan átbeszéljük, pontosan hogyan kell felkészülni egy beavatkozásra, mit lehet és nem lehet például műtét, vagy lézeres kezelés után csinálni. Ezért fontos része a sikernek, hogy a vizsgálatot, vagy beavatkozást követően Ön megfogadja javaslatainkat, tanácsainkat.
Az eddigiekben leírtak igazak lehetnek bármilyen szolgáltatásra. A mai idők azt sugallják, hogy akár az egészségügy, vagy az egészség is csak egy megvásárolható „szolgáltatás”, ahol kereslet, kínálat, eredmény, és pénz határozzák meg a dolgok működését.
Az orvos-beteg kapcsolatban azonban van egy többlet, hiszen amikor valaki úgy dönt, hogy egy orvossal megvizsgáltatja, vagy megoperáltatja magát, akkor egy szerződés köttetik közöttük. Ez nem csak eredményekről, kockázatról, árról, hanem legfőképpen egy kimondatlan dologról, a bizalomról szól, hiszen a beteg legnagyobb kincsét, az egészségét bízza ránk.
A páciens megengedi az orvosnak, hogy megérintse például a lábát - amit bárkinek nem engedünk meg- vagy éppen bizalmas információkat oszt meg magáról.
Az orvos pedig tiszteletben tartja páciense kéréseit, őrzi titkait, próbálja panaszait megoldani, segíteni Őt a gyógyulásban. Ez tehát nem lehet csak egyoldalú „szolgáltatás”, ehhez két Ember kell. Ez az emberi kapocs az, ami egy ilyen szokatlan helyzetben átsegíti a pácienst az akadályokon, az ijedtségen, a félelmen, a kellemetlen pillanatokon. Ez a bizalom az, ami az orvoslásnak azt a részét adja amiért igazából szeretjük, hiszen így közös a sikerünk. A bizalom nem megvásárolható, ugyanakkor nehezen megszerezhető érzés, de mi őszintén törekszünk arra, hogy ezt kiérdemeljük. Ezért tőlünk senki sem távozhat úgy, hogy azt érezze cserben hagyták, vagy megválaszolatlan kérdése maradt.